افزایش قابل توجه قیمت سکه‌های کوچک/ بازدهی بالای ۸ درصد ربع سکه طی یک هفته

در هفته‌ای که گذشت، دلار و سکه نتوانستند بازدهی چندانی را به ثبت برسانند، ولی سکه‌های کوچک چون نیم و ربع افزایش‌های قابل‌توجهی را به ثبت رساندند.

در هفته‌ای که گذشت، دلار و سکه نتوانستند بازدهی چندانی را به ثبت برسانند، ولی سکه‌های کوچک چون نیم و ربع افزایش‌های قابل‌توجهی را به ثبت رساندند. ربع سکه ۱۱۰ هزار تومان در مجموع طی هفته گذشته رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید. این به معنای بازدهی بالای ۸ درصد ربع سکه طی یک هفته بود. این در حالی بود که ربع سکه روز آخر هفته را نیز با کاهش قیمت و فاصله گرفتن از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پایان برده بود. سکه تمام ولی شاهد نوسان افزایشی خاصی نبود و نسبت به انتهای دو هفته قبل تنها ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این موضوع نشان می‌داد که در هفته گذشته تقاضا برای سکه‌های کوچک بیشتر از سکه تمام بود.

در عین حال اونس طلا نیز در هفته گذشته سیگنال افزایشی یا کاهشی خاصی به بازار سکه داخلی نداده بود، چراکه عمدتا در محدوده هزار و ۲۲۰ دلاری نوسان کرد. برخی از سرمایه‌گذاران در آستانه نشست بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا پرداختند، امری که موجب شد قیمت طلا کمی گام به سوی قیمت‌های پایین‌تر بردارد.

بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود نرخ‌های بهره را تغییر نداد، اما ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک آماده کاهش نرخ‌های بهره در سپتامبر است. فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم امسال است تا به ارزیابی حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا بپردازد.  بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا از زمانی که در اوایل ماه مه به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، به‌دلیل دورنمای تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، نشانه‌های کندی رشد اقتصاد آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۱۲ درصد یا ۱۵۰ دلار گران شده است. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا آماده شکستن حمایت در سطح ۱۴۱۲ دلار و سقوط به سطح ۱۳۸۶ دلار است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران