پیش بینی افزایش قیمت طلا و دلایل آن

قیمت طلا در حال حاضر در محور افزایشی قرار گرفته است و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود و با توجه به نظر کارشناسان پیش بینی می شود اصل رشد قیمت طلا در اواخر سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۰ باشد و در طول سیر روند نزولی پیش بینی می شود گاهی اوقات قیمت طلا کاهش پیدا کند ولی مسیری که در پی می گیرد مسیر افزایشی است و در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که قیمت طلا تا چند دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

 در اوایل هفته گذشته قیمت طلا نسبت به چند روز اخیر پایین بود و این فلز گران بها به قیمت ۱۴۴۸.۸۰ دلار در بازار جهانی عرضه میشد و رشد قیمت آن از چهارشنبه گذشته شروع شد که به قیمت ۱۵۲۲.۷۰ رسید و روند افزایشی اش را تا به امروز حفظ کرده است.

به نقل از گلد ایگل، قیمت طلا در حال حاضر در محور افزایشی قرار گرفته است و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود و با توجه به نظر کارشناسان پیش بینی می شود اصل رشد قیمت طلا در اواخر سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۰ باشد و در طول سیر روند نزولی پیش بینی می شود گاهی اوقات قیمت طلا کاهش پیدا کند ولی مسیری که در پی می گیرد مسیر افزایشی است و در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که قیمت طلا تا چند دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به شدت گرفتن جنگ تجاری و تشدید وضع ناآرام اقتصاد جهانی در هفته های اخیر و کاهش ارزش دلار و افزایش وابستگی روزانه کشورها به طلا این فلز گران بها نه تنها ثبات قیمت نخواهد داشت بلکه قیمت آن روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

اخباری که رسانه ها نیز در خصوص افزایش قیمت طلا و افزایش ذخایر طلا در بانک های مرکزی منتشر کرده اند در افزایش تقاضا بی تاثیر نبوده است و همین افزایش تقاضا در بازار جهانی حتی در خصوص سرمایه گذاران خرد در افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

قیمت طلا در بازار جهانی امروز ۱۵۲۴.۸۲ دلار است و با توجه به گفته کارشناسان امور اقتصادی این افزایش قیمت تا اوایل سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد و در طول این زمان باید منتظر رشد نجومی قیمت طلا باشیم.

در صورتی که نرخ بهره توسط آمریکا دوباره تغییر نکند و وضعیت ثابت باشد طلا با افزایش قیمت همراه است اما اگر نرخ بهره دوباره کاهش پیدا کند این افزایش قیمت با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

دلایل پیش بینی افزایش قیمت طلا توسط کارشناسان:

جنگ تجاری آمریکا که روز به روز در حال شدت گرفتن است و با توجه به سخنان رئسای جمهور این دو کشور احتمال پایان یافتن این جنگ بسیار پایین است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان این‌که برای رسیدن به توافق با چین آماده نیست، آینده مذاکرات تجاری را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. به نظر می رسد که جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. ترامپ که در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک حاضر شده بود گفت: داریم با چینی‌ها مذاکره می‌کنیم اما برای توافق آماده نیستیم.

به احتمال زیاد روند رشد قیمت طلا به همین شکل باشد چراکه احتمال کاهش دوباره نرخ بهره توسط آمریکا بسیار پایین است همان طور که این کشور پس از گذشت ده سال نرخ بهره را کاهش داد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه،‌ قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران