سقوط قیمت نفت پس از اظهارات روحانی در خصوص پیشنهاد امریکا برای برداشتن تحریم ها

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا که پس از اظهارات روحانی در خصوص پیشنهاد امریکا برای برداشتن تحریم ها، تا 54.79 دلار سقوط کرده بود، در نهایت با 0.9 درصد افت نسبت به قیمت بسته شده قبلی، در 55.91 دلار بسته شد.

پس از این که حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد داده به ازای مذاکره تمام تحریم‌ها را بردارد، قیمت نفت افت کرد. البته ترامپ و وزارت خارجه آمریکا بعدا این ادعا را رد کردند و باعث شدند قیمت نفت از سطح پایین خود بازگردد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا که پس از اظهارات روحانی تا 54.79 دلار سقوط کرده بود، در نهایت با 0.9 درصد افت نسبت به قیمت بسته شده قبلی، در 55.91 دلار بسته شد. قیمت نفت برنت هم 1.4 درصد سقوط کد و در 61.89 دلار به کار خود پایان داد.

طبق گزارش رویترز، آقای روحانی در وب‌سایت رسمی خود نوشته است: صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس و رییس‌جمهور فرانسه همگی در نیویورک بودند و اصرار داشتند که این دیدار اتفاق بیافتد و آمریکا گفت که تحریم‌ها را بر خواهد داشت. این بحث وجود داشت که کدام تحریم‌ها برداشته خواهد شد و آنها (آمریکایی‌ها) به وضوح گفتند که ما همه تحریم‌ها را بر خواهیم داشت.

ترامپ پس از این اعلام کرد که او به درخواست ایران برای برداشتن همه تحریم‌ها برای دیدار و انجام مذاکره «نه» گفته است.

وزارت خارجه آمریکا هم با رد سخنان آقای روحانی گفت که این وزارتخانه به سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران متعهد است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران