احداث فاز اول پایانه های پتروشیمی \

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغازعملیات احداث فاز اول پایانه های پتروشیمی "مجتمع نگین مکران" تا پایان سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد که این پایانه آمادگی صادرات ۴ میلیون تن مواد پتروشیمی را داراست.

بهروز آقایی با اشاره به تبدیل چابهار به هاب سوم پتروشیمی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی نگین مکران چابهار با افق تولید بیش از 22 میلیون تن مواد نفتی در 10 سال در حال ساخت است و با توجه به این‌که بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بندری بدون محدودیت در خارج از نقطه بحران است، بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای صادرات مواد پتروشیمی است.

وی افزود: قرارداد شرکت پایانه‌های نگین مکران با سازمان بنادر برای اختصاص 20 هکتار زمین در محدوده بندر شهید بهشتی جهت ساخت مخازن و پایانه‌های پتروشیمی نهایی شده و این شرکت تا پایان سال عملیات ساخت فاز اول مخازن صادراتی محصولات پتروشیمی را در بندر شهید بهشتی آغاز می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان این‌که ساخت پایانه‌های صادراتی یک سال زمان می‎برد، تصریح کرد: ازآنجایی‌که بنا به پیش‌بینی‌ها فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار با ظرفیت تولید سالانه بیش از 8 میلیون تن متانول سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد انتظار می‎رود با ساخت مخازن، سالانه حداقل 4 میلیون تن از متانول تولیدی پتروشیمی از راه بندر شهید بهشتی به بازارهای هدف صادر شود.

آقایی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که عمده بازارهای هدف محصولات پتروشیمی کشورهای هند و چین است بندر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مبدأ ورودی دریای عمان مسیری با صرفه برای حمل‌ و نقل آن‌هاست و این بندر از لحاظ زیست‌محیطی هیچ محدودیتی برای صادرات سالانه 22 میلیون محصولات پتروشیمی در آینده ندارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران