طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب در سال ۲۰۱۸

بر اساس نظر یکی از تحلیلگران ارشد بین المللی،قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ با افزایش رو برو خواهد شد و طلا میتواند یکی از بهترین سرمایه گذاری ها محسوب شود.

جفری گوندلاچ تحلیلگر ارشد بازار کالاهای راهبردی تاکید کرد: طلا یکی از بهترین خریدها و سرمایه گذاری ها در سال 2018 میلادی به شمار می رود.

تحلیلگر ارشد موسسه دوبل لاین فیوچرز در ادامه تصریح کرد: بررسی نمودارهای آماری و اقتصادی نشان می دهد که طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت طی ماه های آینده دارد. با ادامه روند نزولی ارزش دلار در بازارهای بین المللی، طلا بهترین سرمایه گذاری خواهد بود و می تواند ارزش دارایی و سرمایه را در طول زمان حفظ کند. من به سرمایه گذاران توصیه می کنم بخشی از سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهند.

قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم اخیر رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری در حال تثبیت شدن است و به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی احتمال دارد که پس از برگزاری نشست فدرال رزرو تا حدی اصلاح شود.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی پایین است و بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود. برخی افراد تصور می کنند که به علت سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا قیمت کالاها نباید افزایش یابد ولی نظر من دقیقا برعکس است. به نظر من افزایش نرخ تورم طی ماه های آینده سرمایه گذاری در بازار طلا را توجیه پذیر خواهد کرد. با افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده تقاضا و قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. تجربه سال های اخیر نشان داده است که قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

وی تاکید کرد: روند ارزش دلار کاملا قابل پیش بینی است. ارزش دلار پس از کاهش چشمگیر در سال 2017 میلادی به نظر می رسد در سال 2018 نیز روندی نزولی خواهد داشت. بهبود اوضاع اقتصادی جهان نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره شود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران