اضافه شدن صندوق سرمایه گذاری قابل معامله \

در اوراق بهادار یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس درج شد.

بر اساس مصوبه‌ بورس اوراق بهادار تهران، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله فیروزه آسیا در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

بر اساس این گزارش صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله فیروزه آسیا با نماد "ففیروزه" در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران در حالی درج شده است که تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی جهت پذیره‌نویسی این صندوق 99 میلیون واحد در نظر گرفته شده است.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و شرکت کارگزاری فیروزه آسیا موسسان صندوق، شرکت کارگزاری فیروزه آسیا مدیر صندوق،  موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر متولی صندوق و شرکت تامین سرمایه تمدن بازار گردان این صندوق هستند.

گفتنی است فعالیت اصلی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله(ETF)، سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است که به عنوان دارایی پایه صندوق در نظر گرفته می شود. عملکرد این نوع از صندوق‌ها به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد.

همچنین مهمترین ویژگی این صندوق‌ها دادوستدپذیری واحدهای سرمایه گذاری آنها در بازار سرمایه است.به این صورت که معامله واحدهای این نوع از صندوق‌ها به شیوه معاملات سهام عادی، در سامانه معاملاتی بازار فرابورس ایران صورت می پذیرد.

<همکو‌: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

بورس جهانی ، اطلاعیه عرضه بورس کالا ، آمار معاملات بورس کالا

نظرات کاربران